Мистецький освітній простір у контексті реалізації сучасної парадигми освіти (екскурс у проблемне поле науково-практичної конференції в університеті-партнері)
Багаторічна плідна співпраця об’єднує Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка та Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка. Так, провідні викладачі-науковці обох університетів беруть участь у науково-практичних конференціях, публікують свої наукові праці у фахових виданнях університетів, зокрема «Естетика і етика педагогічної дії» та «Наукові записки. Серія: Педагогічні науки». Упродовж багатьох років чимало студентів брали участь в олімпіадах та програмах академічної мобільності.
Продовжуючи традиції співпраці, 29 квітня 2022 року викладачі кафедри музики долучилися у дистанційному форматі до роботи IV Міжнародної науково-практичної конференції «Мистецький освітній простір у контексті реалізації сучасної парадигми освіти», організованої за ініціативи Алли Растригіної, докторки педагогічних наук, професорки кафедри мистецької освіти Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка.
![](http://music.pnpu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/05/foto-1-1-1024x612.png)
Співорганізаторами наукового форуму були Педагогічний університет ім. Комісії народної освіти у Кракові, Університет Гданська, Університет ім. Адама Міцкевича у Познані, Поморська академія у Слупську (Польща); Аріельський університет (Ізраїль), Вільнюський университет прикладних наук, Вільнюський університет прикладних наук, Панєвежський коледж (Литва) та ін.
Учасників конференції привітали ректор університету, доктор юридичних наук, професор Євген Соболь; в. о. проректора з наукової роботи, доктор психологічних наук, доцент Лілія Клочек; депутат міської ради м. Кропивницького, голова фракції «Перспектива міста», кандидат педагогічних наук Артем Стрижаков.
![](http://music.pnpu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/05/foto-2-1024x784.png)
Першою на пленарному засіданні виступила Марина Гриньова, ректор Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, докторка педагогічних наук, професорка, яка розкрила теоретико-практичні основи розвитку комфортного середовища у вищому педагогічному закладі засобами сучасного менеджменту. Марина Вікторівна звернулася з проханням до професорки Аріельського університету (Ізраїль) Нітци Давидович передати сердечну вдячність адміністрації її вишу за багаторічну наукову співпрацю та можливість реалізувати програми зовнішньої академічної мобільності студентам Полтавського педагогічного.
![](http://music.pnpu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/05/foto-3-1024x764.jpg)
Великий резонанс серед слухачів викликали доповіді зарубіжних колег, які порушили широкий спектр актуальних питань: професори Ева Жатан (Польща) і Нітца Давидович (Ізраїль), доцент Діана Ліпінскене (Литва) схарактеризували можливості та обмеження дистанційного навчання; Леопольд Хеммінгер (Австрія) на прикладі оригінальної гри «Дискусійні нитки» розкрив специфіку електронної освітньої комунікації в системі «студент-викладач, студент-студент» на засадах теорії конструктивізму; Реманта Кондратене (Литва) ознайомили присутніх із результатами експериментальної роботи щодо духовного розвитку особистості в процесі професійної освіти засобами мистецтва на підгрунті ідей Джонаса Кевішаса; Ліна Касаускене (Литва) висвітила духовний потенціал методу Ш. Судзукі на прикладі спеціальної музичної освіти дітей; Іоанна Сікорська (Польща) репрезентувала теоретичний аналіз нового напряму сучасного мистецтва – біоарту.
![](http://music.pnpu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/05/foto-4-1024x762.png)
![](http://music.pnpu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/05/foto-5-1024x763.png)
![](http://music.pnpu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/05/foto-6-1024x762.png)
Спікерами конференції були відомі вчені з усіх регіонів України: Наталія Гуральник (Київ), Вікторія Тушева (Харків) Ганна Карась (Івано-Франківськ), Анатолій Мартинюк (Переяслав), Наталія Овчаренко (Кривий Ріг) та багато інших (див. програму конференції за покликанням: https://drive.google.com/file/d/1tm41a-0W4__QHW-0OWjfVWwc-S_tVZ8j/view ).
![](http://music.pnpu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/05/foto-7-1024x763.png)
![](http://music.pnpu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/05/foto-8-1024x763.png)
Викладачі кафедри музики виступили на представницькому науковому форумі в різних ролях. Так, докторка педагогічних наук, професорка Наталія Сулаєва очолила роботу секції «Дистанційна освіта в системі університетської та загальної освіти», де учасники продовжили дискусію з актуальних питань диджіталізації професійної підготовки виконавців і вчителів мистецьких дисциплін, загальної та спеціальної освіти особистості. Її співдоповідачем на засіданні була старший викладач Наталія Ремезова, яка виокремила переваги й недоліки мистецьких онлайн-фестивалів і конкурсів для студентської молоді.
На пленарному засіданні доцентка Олена Лобач накреслила можливі шляхи вдосконалення нормативно-правових засад професійної підготовки майбутніх учителів освітньої галузі «Мистецтво».
![](http://music.pnpu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/05/lobach-1024x610.jpg)
У дискусії взяли участь доцентка Наталія Дем’янко, яка акцентувала увагу на проблемах формування диригентсько-хорової компетентності студентів, що навчаються за освітньо-професійною програмою «Середня освіта (Музичне мистецтво). Початкова освіта»; доцентка Вікторія Ірклієнко проаналізувала роль неформальної мистецької освіти в розвитку національної ідентифікації; доктор філософії Юлія Комишан ознайомила присутніх із результатами свого історико-педагогічного дослідження; старші викладачі Сергій Вовченко та Володимир Яковлев розкрили змістовий і методичний аспекти підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва.
Висловлюємо щиру вдячність ініціаторам конференції за високий рівень її організації в умовах воєнного стану, за унікальну можливість обговорити з провідними вітчизняними і зарубіжними вченими нагальні теоретико-практичні проблеми сучасної мистецької освіти й переконатися в актуальності надбань української мистецької педагогіки, а головне – за прекрасну атмосферу професіоналізму, підтримки та взаєморозуміння, створену керманичами наукового заходу.